“Розкажи історію”– це довготривалий мистецько-дослідницький проєкт Артцентру “Фабрика Повидла”, розділений на декілька частин. Ціль проєкту: створення мистецького продукту на основі усних оповідей мешканців та мешканок одного з районів міста – Підзамче. Проєкт має на меті віднайти та осмислити культурні коди Підзамча, а також зрозуміти, яке місце в житті людей відігравали ті речі, яким прийдешнє вже надає нових змістів.
Підзамче – один із найстаріших неадміністративних районів міста з довгою та складною історією. Нашарування історичних контекстів, у яких творився і формувався цей район, є невіддільною частиною особистих історії мешканців та мешканок цього, колись одного із найпотужніших індустріальних районів міста.
Усні історії сучасних жителів Підзамча відіграють важливу роль у формуванні цілісного історичного наративу цього району, частина якого в часі Другої світової війни належала Львівському гетто. А під час Радянської окупації Підзамче перетворено у великий індустріальний район, що був важливою точкою у формуванні промислової політики міста.
Сладність історичного патерну Підзамча доповнюється його колишньою мультикультурністю, що залишила слід не лише в архітектурі району, але й у формуванні його культурного коду.
“Розкажи історію” – це проєкт, що йде у минуле по спогади, аби крізь призму мистецтва відтворити його “тут і тепер”, зробивши таким чином внесок у виведення Підзамча з марґінесу загальноміських культурних та мистецьких процесів.
Проєкт реалізовувався у дві фази. Перша – збір глибинних інтерв’ю з тими людьми, що працювали на Фабриці повидла у Радянський період; друга фаза: інтерв’ю з використанням методу ментальних карт.
До першого етапу зі збору інтерв’ю запрошені студентки факультету соціології Українського Католицького Університету, для другого – студенти та студентки факультету культурології цього ж університету.Також було передбачено проведення двох воркшопів під час першої фази проєкту та два воркшопи для другої фази. Завданням учасників та учасниць було вивчення інструментарію для якісного здійснення глибинного інтерв’ю та укладання ментальних мап, що, зі свого боку, зумовило укладання двох окремих запитальників для обох фаз проєкту.