Banner Art

Конкурс творів сучасного мистецтва для розміщення на масштабному банері, що закриває об’єкт реставрації — Фабрику Повидла. 

1 липня 2019 - 2022
Jam Factory Art Center Bohdan Khmelnytsky St./124, Lviv

Запрошені українські художники та художниці взяли участь не в оформленні банера, а у використанні його як полотна для створення своєї роботи. Результат же цієї роботи стане символом майбутнього центру сучасного мистецтва на території Фабрики Повидла та опосередковано зображатиме його цінності, ідеали та ідентичність.

Банер закриває риштування на час оновлення оригінального фасаду й залишиться тут до відкриття Jam Factory Art Center у 2022 році.

Зараз

Jam Factory Art Center здійснив презентацію результатів конкурсу.

Банер розміром 32 х 8 м із зображенням проєкту переможниці конкурсу Олени Субач був презентований 11 грудня 2020 року і залишатиметься на фасаді будівлі до моменту відкриття Jam Factory Art Center.

Демонстрація у публічному просторі банера на фасаді будівлі є “містком” для діалогу суспільства із сучасним мистецтвом і, сподіваємося,  поглиблюватиме розуміння одне одного. 

Ідея проєкту

Jam Factory Banner Art це закритий мистецький конкурс. 50 українських художників і художниць одержали запрошення для  участі у цьому конкурсі. Перелік конкурсантів отримали також члени журі.

Художникам і художницям було запропоновано надіслати ескіз потенційного твору на банері разом із його концепцією. Відбір робіт провело експертне журі упродовж двох етапів. На першому етапі конкурсу журі обрало п’ять найпереконливіших пропозицій, а на другому етапі переможця було обрано простою більшістю голосів. П’ятеро фіналістів отримали грошову винагороду.  Згідно з умовами конкурсу, робота художниці-переможниці  буде розміщена  на фасаді будівлі та перейде у власність Jam Factory Art Center, також цей мистецький витвір стане першим художнім твором у майбутній цифровій колекції закладу.

Критерії відбору:

  • Відповідність цінностям та ідеалам Jam Factory Art Center, а саме: критичність, свобода, відкритість та неупередженість
  • Чітке повідомлення / концепція художнього твору
  • Візуальний вплив
  • Унікальність виконаної роботи
  • Потенціал художника
  • Технічна здійсненність

Участі в конкурсі брали як нові, так і вже створені твори, які раніше ніде не були показані.

Типи художніх робіт, які надійшли на конкурс, це  графіка, фотографія, живопис, комп’ютерна графіка та колаж.

Головною вимогою до поданих на конкурс робіт була здатність активувати ідентичність простору як мистецької інституції та майбутнього центру сучасного мистецтва, цінностями та ідеалами якого є критичність, свобода, відкритість та неупередженість.

Уздовж тротуару, перед будівлею “Фабрики Повидла” встановлений металевий паркан, до якого буде прикріплено інформаційну дошку з відомостями про проєкт та описом роботи художниці-переможниці.

Катя Лібкінд, “Без назви”

Kinder Album,Без назви”

Юрій Білей “Однажды Юрий Соколов вышел погулять и……”/ “Я здесь был”

Павло Ковач-молодший, “Киваючи головою” / “Похитуючи головою”

Журі, переможниця та фіналісти

Члени журі конкурсу в складі Ксенії Нуріль, Лізавети Герман і Марії Ланько, Богдана Шумиловича, Бориса Філоненка, Божени Пеленської, Оксани Карповець та Василя Косіва визначили переможницю конкурсу Jam Factory Banner Art – Олену Субач з її проєктом “Місце для”, а також фіналістів конкурсу –  Павла Ковача-молодшого з проєктом “Киваючи головою” / “Похитуючи головою”, Катю Лібкінд з роботою “Без назви”, Юрія Білея з твором “Однажды Юрий Соколов вышел погулять и……”/ “Я здесь был”, Kinder Album з роботою “Без назви”.

Місце для

“Композиція на банері складається з таких речей :

  •  Дитячих малюнків та написів, які були знайдені у Львові і не тільки;
  • Шматочків яблук, які хтось дбайливо порізав і поставив сушитись на сонці;
  • Синьої пластикової тканини, котра найчастіше використовується на будівельних роботах.

Всі ці компоненти разом знаходяться в стані непокою і русі, вони левітують на чорному тлі і незрозуміло, чи відштовхують один одного, чи навпаки притягують. Це алхімічний процес, під час якого з відомих елементів виплавляється щось зовсім інше, невідоме та цінне. В моїй уяві приблизно так мав би виглядати якийсь з моментів Великого Вибуху, після котрого утворились Галактики і життя, і, гадаю, це добра метафора для створення центру сучасного мистецтва у Львові.

Обрані для колажу елементи не випадкові.

Яблука це символ минулого Фабрики Повидла, це коріння і плоди одночасно. Окрім того, це уклін Влодкові Кауфману з його грушками.

Дитячі малюнки творчий імпульс, який рухає світом. На одному з малюнків є напис “місце для”, і він став назвою цього твору.

Синя будівельна тканина сформована в драперії, які нагадують складки на одязі святих з епохи Ренесансу, вона ніби приховує щось , і це Щось найкраща забавка для людського мозку, який може створювати уявні речі.

Кожен глядач зможе знайти там щось своє. Також, гадаю, ця тканина буде органічно поєднуватись у випадкові інсталяції з різними будівельними матеріалами, які так чи інакше з’являтимуться навколо під час оновлення фасаду”.

Олена Субач

Переможниця конкурсу Jam Factory Banner Art
Авторка твору “Місце для” на фасаді Арт центру Фабрика Повидла.

 

Відкриття Банера

Учасниці та Учасники

Олена Субач
Олена Субач
Павло Ковач-молодший
Павло Ковач-молодший
Катя Лібкінд
Катя Лібкінд
Юрій Білей
Юрій Білей
Kinder Album
Kinder Album

Координатори проєкту

Софія Короткевич
Софія Короткевич
Анна Гайдай
Анна Гайдай
Оксана Карповець
Оксана Карповець
UP