Вихід мистецтва назовні. Розмова про публічне мистецтво

Онлайн-дискусія про значення публічного мистецтва для громадськості з фіналіст(к)ами та журі конкурсу “Banner Art”.

22 грудня 2020

У розмові взяли участь відомі експерт(к)и у сфері культури: кураторки Лізавета Герман і Марія Ланько, мистецтвознавець Богдан Шумилович, сучасні українські митці і мисткині: Олена Субач, Павло Ковач молодший, Юрій Білей.  

Jam Factory Banner Art це конкурс, ідеєю якого є створення роботи сучасного мистецтва на масштабному банері. Ціль проєкту через художню роботу розповісти суспільству про зародження культурної інституції у стінах Фабрики Повидла.

Однією з основних цінностей Фабрики Повидла є відкритість. Публічне мистецтво слугує інструментом для оприлюднення висловлювань та думок, яким, зазвичай, бракує місця у публічному просторі. Авторські концепції  конкурсних робіт були різними: провокативними, соціальними, абстрактними. Вони викликали запеклі дискусії журі та, відповідно,  розбіжні погляди на кінцеву ідею, яка б найкраще  представила цінності та ідеали артцентру:критичність, свободу, відкритість, неупередженість.

22 грудня разом з учасниками та учасницями проєкту ми обговорили стратегії створення конкурсного ескізу, висловлювання, які хотіли передати митці та мисткині громаді, а також важливість виходу мистецтва назовні. Спільно поміркували над інтервенцією мистецтва в громадський простір, роллю та можливими небезпеками цього процесу.

(En)

Учасники дискусії

Марія Ланько
Марія Ланько
Лізавета Герман
Лізавета Герман
Бошдан Шумилович
Бошдан Шумилович
Олена Субач
Олена Субач
Павло Ковач молодший
Павло Ковач молодший
Юрій Білей
Юрій Білей
UP