Автор виставки – Мачей Боґданович (1984) – PhD з візуальних мистецтв, викладач Академії образотворчого мистецтва імені В. Стшемінського в Лодзі (Польща). Як художник працює з цифровою графікою та фотографією. Його роботи експонувалися під час колективних та індивідуальних виставок у Польщі, Італії, Німеччині, Україні, Румунії та Албанії. Також його твори можна знайти в колекції Центру сучасного мистецтва в Турині (Італія).
У циклі колажів “Сади насолод” Мачей Боґданович використовує архівні фотопортрети, зображення рослин, тварин і грибів, поєднуючи їх у композиції, серед яких є й типово іконографічні. Таким чином культурні контексти, часові маркери, елементи біосфери утворюють нові моделі світу-саду – несподівані, іронічні, химерні, багатозначні. Художник експонує роботи, вибудовуючи один колаж із численних робіт таким чином, що відвідувачі виставки потрапляють в яскравий сад фантазій і асоціацій. Саме ці теми та настрої Мачей демонструє у Львові в приміщенні Jam Factory Infopoint у своїй виставці.
Для Мачея сад – це символічна форма світу. У кожному саду можна знайти певний структурний сенс і спостерігати метаморфозу, яка відбувається в межах цієї структури. Водночас усякий сад – результат штучного впорядкування й творчого втручання у закони природи. “Сади насолод” – це альтернатива традиційному поняттю “сад”. У роботах із цієї серії розкрито колишні архіви й каталоги природної історії, образи жінок і чоловіків, зображення тілесних дефектів і хвороб – усе для того, аби пролити світло на тривожний усталений лад мистецтва й медицини. Кожний сад – це повноцінний світ.
Техніка колажу додає елемент збентеження в цей дискурс, у якому людей, рослин і тварин витягують із поточного контексту, де кожен об’єкт був ідеальним або фальсифікованим вираженням реальності. Складені у вигадливі композиції зображення не лише змінюють свої початкові значення, а й вибудовують нові естетичні світи. Елементи, відділені від свого оригінального тла та вміщені у новий простір, створюють комічний ефект. Об’єкти стають чимось іншим, не тим, чим здавалися раніше: фрукти виходять за межі природи, тварини нагадують людей, а людські тіла легко переплутати з структурою якогось мінералу. […] “Сади насолод” – це естетичне втручання, основна ціль якого – звільнити зображення від сучасного соціального, історичного чи навіть політичного контексту.
“Сади насолоди” стають новим життєдайним простором для архівних, забутих і небажаних образів. Колажі вивільняють тілесність і матеріальність світу у всіх можливих проявах, тож глядачі можуть вільно розповісти власну історію бажань та страхів. Лише тут, у цих садах, тілесність і матеріальність стають формою альтернативної насолоди.
(З кураторської анотації Конрада Сєжпутовського)