“Театр, що (не) втратив надію. Пильність”

Запрошуємо професійних практиків і практикинь театру для участі в освітній програмі у Києві!

20-21 вересня | Київ

Цьогоріч цикл воркшопів та лекцій для практиків і практикинь театру the black box проходить у Харкові, Львові та Києві під темою “Театр, що не втратив надію”. 

Кураторка і куратор програми Ніна Хижна і Артем Вусик зазначають:

“Ідея програми обертається навколо дихотомії театру як тимчасового утопічного простору – відновлюючого притулку, де ми можемо бути разом, рефлексуючи сьогодення та фантазуючи щодо майбутнього та театру критичного – холодного та гострого, як лезо, що ним ми препаруємо дійсність.

Коли ми думаємо про театральний контекст Києва і тенденцію його театрального середовища формувати мейнстрімові наративи, то вважаємо необхідним акцентувати увагу саме на розвитку навичок критичного мислення у театральних митців та мисткинь та вміння чуттєво, тонко і ретельно проблематизувати складні та незручні соціальні теми в публічному мистецькому просторі.”

Програма

20 вересня о 13:00-17:00 – воркшоп Артема Вусика “Фантазія, структура, автобіографічність”
20 вересня о 19:00 – перформативна лекція Маґди Шпехт “Кіберактивізм під час війни”
21 вересня о 11:00-15:00 – воркшоп Маґди Шпехт “Цифровий ландшафт і його вплив на конфіденційність” (“Digital landscape and its impact on privacy”)

Описи до воркшопів та лекції читайте нижче на сторінці.

Місце проведення: Київ, Малий театр, вул. Олеся Гончара, 33

Умови

Участь у воркшопах безкоштовна за реєстрацією

Реєстрація

У зв’язку з обмеженою кількістю місць буде проведено добір учасників/-ць на основі заявок: дедлайн подачі – 13 вересня включно. Відповіді на пошту надійдуть до 16 вересня.

Увага: Розгляд заявок і повідомлення щодо запрошення до участі буде здійснюватись впродовж всього опен колу і може бути завершений до зазначеного дедлайну, якщо кількість місць буде вичерпано (рекомендуємо не відкладати заповнення реєстраційної форми).

Воркшоп Артема Вусика “Фантазія, структура, автобіографічність”

Для кого: запрошуємо акторок і акторів, режисерок і режисерів.

Коли ми думаємо про те, які процеси український театр переживає сьогодні, то важко обмежитись одним жарном, або напрямком. Війна спровокувала нас мислити неочікувано і сміливо, тож і сьогоднішній театр стає більш непередбачуваним. Та в цій непередбачуваності важливо не втратити себе і свою щирість.
На воркшопі «Фантазія, структура, автобіографічність» ми спробуємо поєднати вигадане і профанне, знайти точки перетину між творчою свободою і математичною вивіреністю, пошукаємо як можуть працювати документальні матеріали разом із фікцією. Наважившись стерти розмежування між роллю актора і режисера, ми віднайдемо інший спосіб творення, користуючись певними структурами, але насамперед — своєю інтуїцією. Фіналом зустрічі можуть стати покази групових етюдів, тема і форма яких буде знайдена учасниками і учасницями воркшопу в процесі.

Артем Вусик — театральний митець, автор вистав та перформер.  У 2011 році був одним із засновників незалежного театру «Прекрасні квіти» у місті Харків. У 2018 заснував незалежний театр «Нафта» у Харкові, де працює досі. Має на меті використання театру як безпечного простору для діалогу та створення спільноти, а також як інструменту введення в соціальний дискурс таких тем як рівність, екологія, війна та роль митця.

Перформативна лекція Маґди Шпехт “Кіберактивізм під час війни”

Для кого: запрошуємо усіх, хто цікавиться темою.

З початком повномасштабної війни Маґда Шпехт вирішила повернутися до своєї основної професії — журналістики. Відмовившись від своєї діяльності як театральної режисерки, вона обрала праведний шлях “кібер-ельфа”. Тепер вона бореться з російськими тролями, фейковими новинами та поширює перевірену інформацію, а її час присвячений довгим ночам перед комп’ютером, балансуючи між ЗМІ, соцмережами та іншими “полями битв” сучасної війни. Ця лекція підсумовує та актуалізовує діяльність Маґди як “кібер-ельфа”. Це також щоденник повсякденної активістської боротьби. Але найголовніше — це можливість побачити, як ми можемо допомогти один одному в складні часи.

Магда Шпехт — польська театральна мисткиня, авторка інсталяцій та перформансів. Випускниця кафедри режисури Державної театральної школи у Кракові, а раніше — факультету журналістики та соціальної комунікації у Вроцлавському університеті. У своїй роботі вона поєднує дослідження та активізм. Основні теми її роботи — фемінізм і нові технології.

Воркшоп Маґди Шпехт “Цифровий ландшафт і його вплив на конфіденційність”

Для кого: запрошуємо усіх, хто використовує інтернет для мистецької роботи та активізму. Під час воркшопу учасники і учасниці використовуватимуть власні ноутбуки для практичної роботи.

Під час воркшопу ми обговоримо сучасний стан цифрового середовища та його вплив на конфіденційність. Ми дослідимо, як технології вплинули на наше життя та способи поширення інформації, а також ознайомимося з інструментами, які допоможуть захистити нашу приватність. Обмін практичним досвідом буде базуватися на спільному розумінні інструментів відкритих джерел розвідки для перевірки інформації, зібраної та знайденої в інтернеті. Ми навчимося не лише розпізнавати фейкові новини, але й оптимізувати свою онлайн-присутність, безпечно орієнтуватися в цифровому середовищі та використовувати його для більш ефективних досліджень.

Програму організовує Jam Factory Art Center у співпраці з Театром Нафта. Партнери у Києві – Малий театр.

UP