Розмова з кураторкою Мартою Кузьмою

21 червня | 13:00
Jam Factory Art Center (Зал Авдиторія)

Учасники та учасниці: Марта Кузьма, художня керівниця та головна кураторка «Фактура 10», професорка Єльської школи мистецтв (Yale School of Art); Пабло Лафуенте, художній керівник Музею сучасного мистецтва, Ріо-де-Жанейро (Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro, MAM); Божена Пеленська, програмно-виконавча директорка Jam Factory Art Center.

Місце проведення: Jam Factory Art Center, Зал Авдиторія, вул. Богдана Хмельницького, 124, Львів

Ця публічна розмова відкриває виставку “Коло невимовного” та слугує вступом до її кураторських і концептуальних засад. У дискусії візьмуть участь Марта Кузьма, Пабло Лафуенте та Божена Пеленська, аби розповісти про головні напрями, розвиток і траєкторії виставки та її публічної програми “Крейдяне коло”.

Марта Кузьма є художньою директоркою та головною кураторкою проєкту «Фактура 10». Професорка мистецтв Єльської школи мистецтв, Марта Кузьма була першою жінкою, призначеною на посаду декана за 150-річну історію закладу; обіймала цю посаду у 2016–2021 роках. До цього професорка Кузьма очолювала Королівський інститут мистецтв у Стокгольмі (2014–2016). З 2005 по 2013 рік вона обіймала посаду директорки Офісу сучасного мистецтва (OCA) в Норвегії, де керувала освітньою та виставковою програмою, заснованою на дослідницькій діяльності. На початку 1990-х до 2000 року Кузьма заснувала і керувала Центром сучасного мистецтва Сороса в Києві, а в 1994 році заснувала галерею ЦСМ у Національному університеті «Києво-Могилянська академія». У цей період Кузьма курувала численні проєкти, зокрема «Алхімічну капітуляцію» (Севастополь, 1994 рік) і першу повну ретроспективу Бориса Михайлова (1996 рік). На початку своєї професійної кар’єри Кузьма керувала програмою міжнародних виставок у Міжнародному центрі фотографії в Нью-Йорку. У Центрі Кузьма працювала під проводом Корнелла Капи, що мало важливе значення для формування її кураторського інтересу до зміни ролі документальних зображень. Професорка Кузьма — авторка багатьох публікацій, найбільш нещодавня з яких — «Історія школи мистецтв» (2022). Кузьма здобула бакалаврський ступінь у Барнард-коледжі й магістерський (з естетики й теорії мистецтва) у Центрі досліджень сучасної європейської філософії в Лондоні.

Божена Пеленська — програмна та виконавча директорка Jam Factory Art Center. Вона відповідає за стратегію розвитку інституції, візію програми та загальне управління. Пеленська розробила концепцію й програмну структуру Центру, спираючись на свій досвід у сфері культурології, історії мистецтва, філософії та менеджменту в культурі. Вона здобула освіту у Львівському університеті та Університеті Оттави, отримавши ступінь у галузі культурології. Також брала участь в міжнародних програмах з культурного менеджменту, культурної дипломатії та мистецьких обмінів. Наразі є студенткою магістерської програми DeVos Institute of Arts Management при Університеті Меріленду.

Пабло Лафуенте — художній директор Музею сучасного мистецтва Ріо-де-Жанейро (Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro), цю посаду він обіймає з 2020 року. Серед його кураторських проєктів — виставки Some May Work as Symbols (Raven Row, Лондон, 2024), Dja Guata Porã: Rio de Janeiro Indígena [Йти добре разом: корінне Ріо-де-Жанейро] (MAR, 2016–17), A Singular Form (Secession, Відень, 2014), а також 31-а Бієнале в Сан-Паулу (2014). У 2008–2013 роках працював асоційованим куратором в Office for Contemporary Art Norway (OCA). Також був координатором освітньої програми в Центрі культури Банку Бразилії (CCBB) у Ріо-де-Жанейро (2018–20) і викладав та проводив дослідження в Університеті Південної Баїї (UFSB), Порту-Сегуру, а також у Central Saint Martins, University of the Arts London (UAL). Крім того, був виконавчим редактором Afterall: A Journal of Art, Context and Enquiry та серії Afterall Books.

Розмова відбуватиметься англійською мовою. На місці буде забезпечено синхронний переклад.





UP