(Ua)
Освітня програма “Театр, що (не) втратив надію. Спільнота”. Лекція та воркшопи
Після циклу подій у Харкові, ми анонсуємо програму the black box, що відбудеться у Львові. Зважаючи на актуальний локальний контекст, кураторка Ніна Хижна і куратор Артем Вусик у своїй концепції зазначають:
“Розмірковуючи над програмою для Львова, що сьогодні є насиченим театральними процесами, що стрімко розвиваються та притягують велику кількість митців і мисткинь, що працюють в різних напрямках та естетиках, ми вирішили зробити акцент на зміцненні ціннісно об‘єднаної театральної спільноти та підвищенні професійних навичок практиків/-инь, які, зокрема, працюють у сфері Devised theatre та використовують в роботі перформативний спосіб існування. В межах воркшопів і лекції, театральні діячі/-ки мають нагоду отримати практичні інструменти від компетентних менторів/-ок, що вміло працюють із комбінуванням реальності та фікції, монтажем естетик та техніками розповідання історій.
“Пробуджене тіло” воркшоп Роба Гайдена (США / Бельгія)
2 травня 10:00-17:00
зал Авдиторія
Для акторів/акторок, танцівників/танцівниць і виконавців/виконавиць.
Рух стає дією в точному й органічному стані навмисної здачі позицій. Ми починаємо з активації безлічі почуттів, коли рухаємося нескінченною рікою образів у тілі, а ці образи розкривають нескінченне джерело інформації та досвіду в кожному творчому акті.
Ця комплексна та багаторівнева практика функціонує як своєрідний механізм, що веде до більшого усвідомлення динамічного зв’язку між імпульсом і дією. Ключовою функцією цієї роботи є досягнення чіткості задуму та органічності руху як за формою, так і за змістом. Інстинкт та інтуїція відіграють важливу роль у виявленні того, де саме ми «спимо» у своїх діях. Творчий акт стає засобом, пробуджуючи досвід глибшого зв’язку та присутності всередині.
Завдяки керованим рухам і театральним вправам процес починає набувати більшої чіткості і точності. У процесі руху від початкового розвитку та уточнення власної художньої мови, необхідним результатом стає творення в рамках структури.
Роб Гайден – перформер, хореограф, режисер та педагог зі США. У 1991 отримав диплом бакалавра за спеціальністю “Театр і сучасний танець” в Університеті Нью-Мексико. З 2009 року співпрацює як режисер, хореограф, перформер, драматург та саунд-композитор з кількома місцевими та міжнародними митцями та організаціями в Європі та за її межами. Його власна творча та педагогічна діяльність поєднує 30 років досліджень і досвіду у сфері перформансу, танцю, театру, звукової композиції, бойових мистецтв, терапевтичного масажу, медитації.
“Свобода і мило I” відкрита лекція Аліна Уберті (Румунія)
2 травня 19:00-20:30
зал Авдиторія
Вхід на лекцію Аліна Уберті вільний за реєстрацією для всіх бажаючих.
Це лекція про обмеження, що виникають у devising theatre (колективному створенні вистави): як встановити колективну довіру, відповідальність і свободу творчості, зберігаючи дисципліну та чисте робоче середовище? Як забезпечити процес, у якому кожна людина в творчій команді є якомога більше собою, водночас дотримуючись спільної мети? Як знайти та зберегти свободу в рамках обмежень?
Базуючись на досвіді роботи Аліна Уберті та прикладах інших митців, ця лекція допоможе знайти можливі відповіді на ці запитання через теоретичне дослідження ідеї про те, що свобода знаходиться всередині, а не зовні обмежень.
Алін Уберті – драматург, а також театральний та кінорежисер з Бухареста, Румунія. Має великий досвід режисури драматичного та постдраматичного театру на локальній та міжнародній арені. Його улюблений метод роботи над виставою – це devising, що включає (але не обов’язково обмежується), site-specific простори і теми, сучасну адаптацію класичних текстів, постмодерний колаж, демократичний, рівноправний і колективний підхід до творчості та багато жартів.
“Тіло як текст” воркшоп Ніни Хижної (Україна)
3 травня 11:00-15:00
зал Авдиторія
До участі у воркшопі Ніни Хижної запрошуємо акторів/-ок, перформерів/-ок.
Театрально-руховий воркшоп присвячений темі тілесності в театрі.
В межах чотиригодинного воркшопу ми спробуємо повернути собі власні тіла, прислухатися до історій, які вони здатні розказати та розпізнати їхню автентичну мову. Ми подивимося на рух, що спонтанно народжується в тілі, як на текст, певний код, що здатен переказати інформацію, яка не піддається вербалізації.
На нас чекає дослідження власної тілесної природи та пошук шляхів її артикуляції. Використовуючи театральні, перформативні та рухові практики, ми віднайдемо контакт з власними тілами та, можливо, зуміємо відчитати тексти, що в них зберігаються.
Ніна Хижна – режисерка, хореографка, перформерка, акторка, викладачка. Працює в незалежному секторі театрального та перформативного мистецтва, співтворить Театр “Нафта” у Харкові. Ніна має на меті використання театру як безпечного простору для діалогу та створення спільноти а також як інструменту введення в соціальний дискурс таких тем як толерантність, рівність, інклюзія та безпека. Співпрацювала із українськими державними та недержавними театрами, такими як Харківський академічний драматичний театр ім.Т.Г. Шевченка та Харківський державний театр для дітей та юнацтва, а також із театрами та креативними групами закордоном (Teatr BRAMA – Голенюв, Польща); проект “Мапи страху/Мапи ідентичності” та “Мій дід копав, мій батько копав, а я не буду” (Польща/Україна), TEATR POWSZECHNY im. Zygmunta Hübnera (Варшава, Польща); Divadlo Pôtoň (Словаччина); Studio Ninja Guru (Грац, Австрія).
“Свобода і мило II” воркшоп Аліна Уберті (Румунія)
3 травня 16:00-20:30
зал Авдиторія
Цей воркшоп стане спробою застосувати на практиці теорію, досліджену на лекції Свобода та мило І. Учасники сформують команди та, із необхідним супроводом Аліна, створять короткі театральні сцени у техніці devising theatre. Наприкінці всі учасники/-ці зможуть переглянути, що вдалося створити іншим командам, та проведуть обговорення, щоб підсумувати всі можливі відкриття, зроблені під час робочого процесу.
Лекція Аліна Уберті є теоретичним вступом до його воркшопу, тому учасникам/-цям воркшопу попередньо необхідно відвідати лекцію. До участі запрошуємо акторів/-ок, перформерів/-ок, режисерів/-ок, драматургів/-инь.
Участь у воркшопах безкоштовна за реєстрацією. У зв’язку з обмеженою кількістю місць буде проведено добір учасників/-ць на основі заявок. Мова лекції та воркшопу Аліна Уберті, а також воркшопу Роба Гайдена – англійська з перекладом на українську.